Wednesday 18 June 2014

Bicara harianku

Apa yang hendak di tulis pada catatan harian saya, sebuah perjalanan hidup yang sudah ditetapkan buat saya yang bernama isteri, ibu dan seorang insan biasa. Saya sebenarnya seorang pengasuh anak-anak yang ditumpangkan kasih sayang sebagai amanah untuk saya jaga, rutin harian saya sangat padat memandangkan tumpuan saya terhadap jiwa anak-anak dan keperluan keluarga. Aktiviti di siang hari umpama irama dan lagu yang tak dapat dipisahkan, beralun indah dan memberi tenang di jiwa. Diam saya banyak menghabiskan masa dihadapan komputer riba, namun hanya waktu malam yang memberikan ruang untuk saya melepaskan penat seharian, bila segalanya tenang jiwa saya mula bermadah, Facebook tempat saya mendidik hati berbahasa, mengarang bahasa jiwa tanpa peduli kata-kata yang akan bakal saya terima. kentalnya hati bila meluahkan rasa, namun itulah kepuasan yang di rasa. Saya juga seorang jurugambar bebas, gemar merakam keindahan alam yang tidak terhitung nikmat anugerah-Nya. menekan butang kamera umpama memejamkan mata sambil menghalusi kewujudan segala ciptaan-Nya. Di mana setiap yang di rakam menjadi kepuasan tatkala ada yang tersenyum apabila memandang karya-karya saya. Aduhai... itulah tujuan bila saya memegang kamera, keindahan yang Allah sediakan, di rakam dan dikongsikan kepada sahabat-sahabat yang setia menanti karya-karya daripada hasil 'tembakkan' saya.

Inilah hasil dari karya saya yang dapat dikongsikan buat masa ini, semoga catatan harian ini adalah permulaan buat saya menzahirkan segala sentuhan jiwa, akan ada sambungan di lain ruang dan masa... Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment